LIST DO RODZICÓW

 

Zmartwiona Mamo, pełen obaw Tato!

Nadszedł czas, żebyście pozwolili mi postawić pierwszy krok ku samodzielności. Nie nie, to nie tak, że przestaliście być dla mnie ważni! Ale czuję, że potrzebuję już nie tylko Waszej obecności. Pragnę doświadczyć pierwszych przyjaźni, sukcesów i porażek, kłótni i rozmów, które nauczą mnie, jak żyć wśród ludzi. To nic złego, że się tego boicie – ja też jestem niepewny, i dlatego będę potrzebować Waszego wsparcia, obecności i… dużej dawki miłości.

Wiem, że nie zawsze wszystko będzie szło po mojej myśli, i pewnie czasami nie będę chciał się z tym pogodzić. Ale tak samo wiem, że muszę nauczyć się stawiać czoła trudnym emocjom. Więc proszę, nie mówcie mi, że wszystko zawsze będzie idealne – o tym, co stanowi dla mnie duże wyzwanie, też trzeba rozmawiać.

Potraktujcie naszą rozłąkę z otwartością i ufnością, że sobie poradzę. I na pewno tak się stanie, jeśli będziecie dla mnie podporą. Pożegnajcie mnie czule i z miłością, ale też uśmiechem i zapewnieniem, że na pewno wrócicie – dzięki temu łatwiej będzie mi zaprzyjaźnić się z nowym otoczeniem.

Kochani Rodzice! Pamiętajcie, wylatując spod Waszych skrzydeł, pozostaję na zawsze Waszym dzieckiem.

Wasz Syn / Wasza Córka

 

Treść listu zainspirowana książką pt. „Niekończąca się historia…” autorstwa Karoliny Turek

INFORMACJE DODATKOWE

  • zajęcia prowadzone dla 10-osobowej grupy,
  • spotkania według grafiku.

CENA i ZAPISY

  • jedno spotkanie – 20,00 złotych
  • karnet 8 spotkań – 140,00 złotych

 

Zapisu dokonać można:

  • mailowo – torunwkropce@gmail.com
  • telefonicznie – 664 135 652, 500 267 110
  • osobiście – w siedzibie KROPKI, ul. Mickiewicza 134a, Toruń

 

PROGRAM ZAJĘĆ

Przede wszystkim będziemy zwracać uwagę na to, w jaki sposób dzieci reagują na nowe otoczenie i siebie nawzajem. I do tego będą dopasowane nasze zajęcia adaptacyjne – ich czas i program.

Przykładowy harmonogram:

  • spotkanie 1. – pół godziny, dzieci wspólnie z rodzicami (uczestnicy zabaw),
  • spotkanie 2. – godzina, dzieci wspólnie z rodzicami (uczestnicy),
  • spotkanie 3. – półtorej godziny, dzieci wspólnie z rodzicami (obserwatorzy zabaw),
  • spotkanie 4. – pół godziny, bez obecności rodziców,
  • spotkanie 5. – godzina, bez obecności rodziców,
  • spotkanie 6. – półtorej godziny, bez obecności rodziców,
  • spotkanie 7. – półtorej godziny, bez obecności rodziców,
  • spotkanie 8. – półtorej godziny, bez obecności rodziców.

Przykładowy scenariusz zajęć:

  • przywitanie – wizytówki dziecka i rodzica, muzyka na powitanie
  • zabawy integracyjno-zapoznawcze,
  • zabawy dowolne w sali – ok. 10 min. / 15 min. / 20 min.,
  • pożegnanie w kole – mówimy imię i machamy, iskierka, muzyka na pożegnanie.