KROPKA - Półkolonie dla dzieci Toruń | ul. Mickiewicza 134A

KROPKA – Półkolonie letnie Toruń

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych półkolonii letnich “Fascynujący świat wokół nas!”. W czasie tegorocznych wakacji zabierzemy Was w podróż do różnych miejsc i różnych… czasów! Zaintrygowani? Zapiszcie swoje maluchy na najlepsze półkolonie w Toruniu… i KROPKA!

 

UKŁAD DNIA

7:00-9:00 – świetlica
9:00-10:30 – zajęcia animacyjne
10:30-11:00 – drugie śniadanie
11:30-13:00 – zajęcia FASCYNUJĄCY ŚWIAT WOKÓŁ NAS
13.00-13:30 – lunch
14:00-15:30 – gry zespołowe, zabawy z animatorami
15:30-17:00 – zabawa w świetlicy

[w ramach posiłków: drugie śniadanie (kanapka), świeże owoce, lunch (drugie danie) oraz napoje – soki, herbata i woda]

 

[na zakończenie turnusu, w każdy piątek od godziny 21:00 NOCNA GRA TERENOWA dla uczestników półkolonii wraz z rodzicami]

 

TERMINY TURNUSÓW

I turnus: 26-30 czerwca 2017 r.
II turnus: 3-7 lipca 2017 r.
III turnus: 10-14 lipca 2017 r.
IV turnus: 17-21 lipca 2017 r.
V turnus: 24-28 lipca 2017 r.
VI turnus: 31 lipca – 4 sierpnia 2017 r.
VII turnus: 7-11 sierpnia 2017 r.
VIII turnus: 21-25 sierpnia 2017 r.

UCZESTNICY

Dzieci w wieku od 6 do 13 lat.

Grupa będzie liczyć maksymalnie 25 osób.

OPIEKA

Zapewniamy profesjonalną opiekę wykwalifikowanego zespołu – kierownika wypoczynku oraz dwóch wychowawców.

CENA

380 zł za turnus.

340 zł za turnus przy zapisie na dwa turnusy lub więcej.

ZAPISY

Nabór startuje 15 maja.

Aby zapisać dziecko na półkolonie w KROPCE wystarczy pobrać, uzupełnić i odesłać na nasz adres mailowy (torunwkropce@gmail.com) ten oto formularz zgłoszenia.

TEMATYKA

 

I turnus: Tajemniczy ogród | 26-30 czerwca

Zajęcia:

→ Historia roślin – od glonów do lasów
→ Drzewa, kwiaty i rośliny zielne, czyli bogactwo świata roślin
→  Po co nam rośliny? Kultura i ekologia
→ Warsztat botanika – badanie zebranych roślin, tworzenie dokumentacji, albumy roślin
→ Własna uprawa roślin, czyli nasze arboretum
Tematyka turnusu – biologiczna (botaniczna), ekologiczna, kulturoznawcza.
Podczas zajęć tematycznych dzieci poznają historię roślin, cofając się wstecz o miliardy lat istnienia naszej planety, a także ich znaczenie dla życia na Ziemi. Podzielimy bogate królestwo roślin na grupy, dzięki czemu poznamy najciekawszych przedstawicieli zielonego świata. Ponadto postaramy się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego dajemy sobie nawzajem w określonych momentach kwiaty i czemu warto hodować je w naszych domach i ogrodach.
W części warsztatowej zamienimy się w prawdziwych botaników, którzy będą mieli za zadanie zbierać i klasyfikować próbki roślin, a także założyć własną uprawę. Każde z dzieci zasadzićwłasną roślinę, nauczy się, jak o nią dbać oraz stworzy niepowtarzalny album swoich botanicznych obserwacji.

II turnus: Podróż do wnętrza Ziemi | 3-7 lipca

Zajęcia:

→ Jaskinie i ich tajemnice
→ Skok na głęboką wodę – co kryje morska toń
→ Nasza przeszłość ukryta pod ziemią – być jak Indiana Jones
→ GORRRĄCO, czyli środek Ziemi
Tematyka turnusu – geologiczna, biologiczna, archeologiczna, historyczna.
Na zajęciach tematycznych zabierzemy dzieci w tajemniczy świat wnętrza ziemi oraz morskiej otchłani. Opowiemy o jaskniach (także tych podwodnych), życiu pod powierzchnią wody i historii schodzenia człowieka coraz niżej pod jej powierzchnię. Będziemy rozmawiać o tym, czego możemy dowiedzieć się, również o historii i kulturze, ze skarbów odnalezionych pod ziemią. Poznamy budowę geologiczną Ziemi, do której wnętrza – wzorem bohaterów powieści Juliusza Verne’a – postaramy się dotrzeć.
Podczas pracy w grupach uczestnicy będą mieli za zadanie stworzyć autorski wzór statku podwodnego. Ucząc się, co można odnaleźć pod ziemią, wykonamy oryginalne odciski naszych dłoni i innych materiałów. Podczas gry terenowej dzieci będą musiały odnaleźć się w roli archeologów i poszukiwaczy ukrytych pod ziemią skarbów.

III turnus: Tajemnice świata za wielką wodą | 10-14 lipca

Zajęcia:

→ Posągi Moai na Wyspie Wielkanocnej
→ Atlantyda
→ Eldorado
→ Trójkąt Bermudzki
Tematyka turnusu – kulturoznawcza, historyczna, geograficzna.
Na zajęciach poznamy tajemnicze przekazy i legendy związane ze posągami z Wyspy Wielkanocnej, mityczną Atlantydą, Eldorado i Trójkątem Bermudzkim. Czy krainy zwane Atlantydą i Eldorado naprawdę istniały? Czy zaginięcia statków w pobliżu Karaibów mają coś wspólnego z istnieniem legendarnego Trójkąta Bermudzkiego? Co symbolizują kamienne posągi Moai na Wyspie Wielkanocnej? Wszystkie te fascynujące pytania i tematy będziemy zgłębiać wraz z uczestnikami tego turnusu półkolonii.
W ramach zajęć warsztatowych dzieci, podzielone na grupy, otrzymają swoich symbolicznych przewodników (z określonymi cechami), których postać – jako totem – będą musiały przedstawić w formie wielkoformatowej pracy plastycznej. Grupy będą miały za zadanie stworzyć mapy prowadzące do wymyślonych przez nie krain, które będą musiały przestawić w formie makiet.

IV turnus: Najbardziej osobliwe stworzenia świata | 17-21 lipca

Zajęcia:

→ Woda – kogo skrywa niebieska toń
→ Ląd – o krok od człowieka
→ Powietrze – władcy przestworzy
→ Ci, o których musimy zadbać – gatunki zagrożone
Tematyka turnusu – biologiczna (zoologiczna), ekologiczna, geograficzna.
Na zajęciach tematycznych dzieci poznają trzy królestwa różnorodnych gatunków zwierząt: wodę, ląd oraz powietrze. Dzięki temu scharakteryzujemy warunki życia poszczególnych gatunków zwierząt i tym samym określimy, w jaki sposób muszą być przystosowane do życia w swoim środowisku. Podczas zajęć wyróżnimy wybrane gatunki, stanowiące ciekawe przykłady wyjątkowych cech, które pozwoliły im przetrwać w niesprzyjających i wymagających warunkach. Będą wśród nich stworzenia, o których istnieniu dzieci z pewnością wcześniej nie słyszały! Będziemy dyskutować również o zwierzętach, których populacje są zagrożone wyginięciem – dzięki temu wzmocnimy świadomość ekologiczną i obywatelską naszych podopiecznych.
Dzieci zostaną podzielone na trzy grupy, odpowiadające wcześniejszemu podziałowi na wodę, ląd i powietrze. Grupy będą miały za zadanie stworzenie projektów zwierząt żyjących w danym środowisku, które następnie zmaterializujemy w postaci przygotowanych przez dzieci figurek i przeniesiemy na własnoręcznie zbudowane makiety.

V turnus: Sekrety starożytnych ludów | 24-28 lipca

Zajęcia:

→ Piramidy egipskie, piramidy Majów
→ Stonehenge
→ Arka Przymierza
Tematyka turnusu – kulturoznawcza, historyczna, archeologiczna, geograficzna.
Podczas zajęć poznamy historie i legendy związane ze starożytnymi piramidami, Stonehenge oraz Arką Przymierza, które łączy posiadanie zagadkowej symboliki oraz doniosłe znaczenie dla kultury i historii ludzkości. To zagadki, które choć odległe w czasie, dotyczą ludów, do których geograficznie nie jest nam aż tak daleko… Dlatego postaramy się odnaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego powstały i co za sobą niosą.
W ramach zajęć warsztatowych uczestnicy, podzieleni na grupy, będą mieli za zadanie stworzenie swojego skarbu, ukrycie go w przygotowanym miejscu i przygotowanie historii, która ocali ten skarb w pamięci przyszłych pokoleń. Zbudujemy wspólnie naszą autorską piramidę oraz mapę, która wyjaśni niewtajemniczonym, jak się w niej poruszać.

 

VI turnus: Niezmywalny ślad człowieka w naturze i historii | 31 lipca - 4 sierpnia

Zajęcia:

→ Wielki Mur Chiński
→ Machu Picchu
→ Meteory
→ Tadź Mahal
Tematyka turnusu – kulturoznawcza, historyczna, geograficzna, architektoniczna.
Podczas zajęć dzieci poznają historię powstania niezwykłych budowli: Wielkiego Muru Chińskiego, Machu Picchu, Meteorów oraz Tadź Mahal, ich przeznaczenia oraz symbolicznej roli. Podkreślona zostanie ich wartość kulturowa, a także wyjątkowa symbolika (w odniesieniu do relacji między człowiekiem a otaczającą go naturą). Zajęcia będą okazją do dyskusji na temat miejsca człowieka w potężnym i niezmiennym świecie otaczającej go natury.
Uczestnicy wspólnie stworzą projekt Wielkiego Muru, który następnie, dzięki pracy grup, zostanie przeniesiony w wersję 3D. Do budowy Wielkiego Muru dzieci będą musiały wykorzystać zebrane podczas gry terenowej materiały. Podczas pracy grupowej dzieci stworzą własne gry planszowe z zastosowaniem zdobytej wiedzy i motywów poznanych w trakcie zajęć.

VII turnus: Wysoko, wyżej, najwyżej | 7-11 sierpnia

Zajęcia:

→ Magia gór i to, co jeszcze nieznane (Gangkhar Puensum – najwyższy niezdobyty szczyt świata)
→ Sen o lataniu – od Leonarda da Vinci do wahadłowców
→ Niebo nad nami, czyli o tym, co mówią nam gwiazdozbiory
→ Poza Ziemią, ponad niebem. Podróże w kosmos
Tematyka turnusu – geograficzna, astronomiczna, technologiczna, historyczna.
Zajęcia tego turnusu rozpoczniemy od podróży na najwyższe szczyty Ziemi. Spróbujemy dowiedzieć się, dlaczego człowiek od zawsze dążył do dotarcia jak najwyżej się da, ale też czemu czasami okazywało się to niemożliwe – tak jak w przypadku najwyższego niezdobytego szczytu świata – Gangkhar Puensum w Bhutanie. Skoro nie wszędzie można wejść, może człowiek potrzebuje skrzydeł, by móc latać? Z tą myślą, która odwieczny sen o lataniu z czasem uczyniła realnym, dzieci zetkną się podczas dalszej części zajęć. Na koniec spojrzymy na to, co ponad nami, okiem astronoma – poznamy tajemnice gwiazdozbiorów i najciekawsze osiągnięcia ludzi w dziedzinie odkrywania świata poza Ziemią.
Dzieci podczas pracy grupowej będą przygotowywały projekt machin latających. W części astronomicznej zaś staną przed zadaniem odczytywania i interpretowania konstelacji gwiazd, by następnie pracować nad własnymi autorskimi gwiazdozbiorami.
Przykładowe konkursy: strój kosmonauty – konkurs na strój – pracę manualną; ufoludek z innej planety – konkurs rysunkowy.

VIII turnus: Odwieczne marzenia, niezwykłe umysły | 21-25 sierpnia

→ Światło – płomień, świeca, żarówka
→ Maszyny posłuszne człowiekowi
→ TELE-świat
→ Rewolucja internetowa
→ Księga Rekordów Guinnessa – najbardziej niesamowite i najdziwniejsze osiągnięcia ludzi
Tematyka turnusu – historyczna, techniczna, technologiczna.
Podczas zajęć przedstawione zostaną wybrane z najważniejszych wynalazków ludzkości i ich wpływ na rozwój i nasze życie obecnie. Dzieci staną przed zadaniem wyobrażenia sobie świata bez sztucznego światła, samochodów, telefonów, komputerów. Podczas dyskusji o bezmiarze wyobraźni ludzkiego umysłu dzieci poznają także najbardziej dziwaczne pomysły i osiągnięcia ludzi, odnotowane w słynnej Księdze Rekordów Guinnessa. Będzie to stanowiło przyczynek do dyskusji o tym, czy są granice ludzkiego poznania, a także – co równie istotne – czy sami powinniśmy je sobie narzucić.
W ramach zajęć warsztatowych uczestnicy będą tworzyli swoje prototypy wynalazków o określonym zastosowaniu.

KROPKA – półkolonie letnie dla dzieci w Toruniu. Zapraszamy!

Półkolonie letnie KROPKI Toruń Zapraszamy ul. Mickiewicza 134A